Ceny od producenta

Bezpieczne płatności

Eskpresowa wysyłka

Program lojalnościowy

optymalizacja pakowania

Jak zoptymalizować proces pakowania paczek?

Pakowanie paczek to etap sprzedaży, który często jest bagatelizowany przez sklepy wysyłkowe. A przecież sprawność tego procesu wpływa na wydajność obsługi klientów. Im szybciej jesteś w stanie realizować zamówienia, tym więcej możesz ich obsłużyć w skali dnia, tygodnia i miesiąca. W rezultacie odpowiednia optymalizacja procesu pakowania przesyłek przekłada się na większe zyski twojej firmy. Przyjrzyjmy się zatem, jak w prosty sposób usprawnić pakowanie sprzedanych towarów.

Dlaczego warto zoptymalizować proces pakowania paczek?

Obecnie, jak jeszcze nigdy wcześniej, przy realizacji zamówienia liczy się czas. Klienci chcą jak najszybciej otrzymać zamówiony towar, a każde opóźnienie wywołuje niezadowolenie. Wiedzą o tym firmy kurierskie, które potrafią dostarczyć przesyłkę w niespełna 24 godziny. Oczywiście od momentu, w którym zostanie ona przygotowania do nadania. A z tym bywa różnie.

Jednocześnie chyba nic tak nie irytuje klienta, jak status zamówienia „w trakcie przygotowania”, który utrzymuje się od kilku dni. Z punktu widzenia klienta zakupione produkty leżą odłogiem, bo nikomu nie chce się nimi zająć. Z twojej perspektywy zamówień jest tak dużo, że twoi pracownicy nie są w stanie ich na bieżąco przygotowywać. Stąd zatory przy nadawaniu paczek, szczególnie w gorących okresach przedświątecznych. Dlatego, jeśli nie chcesz podpaść klientom i stracić zamówienia, postaw na prostą optymalizację procesu pakowania paczek.

Jak szybko zoptymalizować proces pakowania paczek? 

Jeśli optymalizacja kojarzy cię się z drogim i czasochłonnym procesem, to od razu chcemy wyprowadzić cię z błędu. Wystarczy kilka drobnych zmian, aby pakowanie paczek przebiegało szybciej, sprawniej i bardziej komfortowo z punktu widzenia twoich pracowników. A dzięki temu każdego dnia z twojego sklepu czy magazynu wyjdzie więcej zamówień. Jak zatem możesz zoptymalizować proces pakowania przesyłek? Postaw na kilka sprawdzonych akcesoriów, takich jak:

dyspenser do taśmy klejącej,  

dyspenser do folii stretch,

– napinacz do taśmy PP,

wypełniacz skropak.

Dyspenser do taśmy klejącej to praktyczne urządzenie, które zapewnia wygodne i równomierne naciągnięcie taśmy, którą zabezpieczasz przesyłki. Poza tym, dzięki niemu twoi pracownicy nie tracą czasu na szukanie końca taśmy klejącej, a także zużywają jej dokładnie tyle, ile potrzeba na szczelne zamknięcie opakowania. W ten sposób twoja firma oszczędza zarówno czas, potrzebny na zapakowanie jednej przesyłki, jak i pieniądze, bo nie marnuje materiałów opakowaniowych. Do tego specjalne metalowe ząbki umożliwiają oderwanie taśmy bez użycia noża czy nożyczek. Dzięki temu twoi pracownicy są dodatkowo chronieni przed skaleczeniami. 

Dyspenser do folii stretch pozwala na sprawne owijanie przesyłki folią zabezpieczającą. Dzięki temu urządzeniu folia nie skleja się ze sobą, co znacznie usprawnia proces pakowania przesyłek. Do tego dyspenser umożliwia optymalne naciągnięcie folii stretch, przez co zużywasz jej dokładnie tyle, ile potrzebujesz. 

Napinacz do taśmy PP służy do opasywania kartonów, skrzyń czy palet. Dzięki niemu sprawnie i wygodnie, a przede wszystkim bez wysiłku naciągniesz taśmę spinającą i zapewnisz jej optymalne napięcie. W ten sposób zyskasz pewność, że zapakowany towar będzie w pełni zabezpieczony.

Wypełniacz do przesyłek skropak to lekki i w 100% biodegradowalny materiał do wypełniania wolnych przestrzeni w kartonie. Dzięki temu jego zawartość jest chroniona przed uszkodzeniami mechanicznymi, na jakie przesyłka jest narażona w trakcie transportu. Dodatkową zaletą wypełniacza skropak jest łatwość jego użycia, która znacznie skraca czas przygotowywania przesyłek.

Odpowiedni dobór akcesoriów do pakowania w znacznym stopniu usprawni ten proces. Do tego komfort pracy pracowników się zwiększy, co dodatkowo przełoży się na ich wydajność. W rezultacie każdego dnia z twojego sklepu czy magazynu wyjdzie więcej przesyłek, które na czas dotrą do klientów. A to na pewno zachęci ich do ponownego skorzystania z Twojej oferty 🙂

Share this post