Opakowania dla e-commerce

Według szacunków Data bridge Market Research, że wartość rynku opakowań tylko dla segmentu e-commerce w latach 2022 – 2029 wzrośnie z 47.61 bilionów dolarów amerykańskich do 114.55 bilionów, z czego znaczna część przypadnie na kraje rozwijające się oraz Ameryki Południowej (źródło).

E-commerce Packaging Market Trends

Czynniki wpływające na rozwój branży

opakowania-do-paczkomatu
Paczkomaty są świetnym przykładem ekspansji rynku e-commerce. Rozmiary paczek InPost stały się nowym standardem, tak jak kiedyś formaty kopert Poczty Polskiej.

Wciąż postępująca popularyzacja zakupów online oferujących benefity niedostępne dla segmentu retail: łatwość dostępu do oferty, darmowa dostawa, jej szybkość, proste i szybkie zwroty, brak wymogu zachowania dowodu zakupu.

Rosnące zapotrzebowanie na pakowaną żywność. Reklamy nadal karmią nas widokiem ogródka, skąd pochodzą warzywa w markecie, jednak jest to już tylko granie na sentymentach. Praktycznie każdy aspekt rzeczywistości, od lock-down’ów, giga-urbanizację, brak czasu, problemy komunikacyjne, a nawet niechęć do wychodzenia z domu powoduje, że pakowana żywność staje się standardem, a nie opcją.

Rozwój technologiczny. Od coraz powszechniejszych smartfonów i wysokowydajnej sieci komórkowej dostępnej na piaskach Sahary, po drony, integracje aplikacji ułatwiających dokonanie transakcji, aż po rozwój samych opakowań i technologii ich odzysku i przetwarzania.

Rozwój infrastruktury w służbie rzecz e-commerce. Tzw. APS, czyli Automated Parcel Stations, jak paczkomaty InPost w Polsce czy Allegro, choć na świecie prym wiądą w tym Amazon i Google. Innym rozwiązaniem są punkty odbioru PP, które korzystają z już istniejącej infrastruktury, np. sklepów Żabka. Korzysta z nich m.in. potentat odzieżowy Zalando. Znakiem czasów jest to, że istniejąca od 200 lat infrastruktura poczt narodowych nie wpisała się w ten segment i możliwości skorzystania z rozwoju nowej branży.

Wybierz mądrze dostawcę opakowań dla swojego sklepu

Konstrukcja zgięć systemu opakowań Winepack pozwoliła zredukował ilość potłuczonych podczas wysyłki butelek wina o 95%. Źródło: "Sustainability in e-commerce packaging: A review"

Rzetelny dostawca wysokiej jakości opakowań, który potrafi stworzyć rozwiązania dla specyficznych nieraz potrzeb biznesowych klienta, to przede wszystkim oszczędność pieniędzy.

Share this post


Koszyk zapytań ofertowych
Zadzwoń do nas