Opakowania dla e-commerce
Według szacunków Data bridge Market Research, że wartość rynku opakowań tylko dla segmentu e-commerce w latach 2022 – 2029 wzrośnie z 47.61 bilionów dolarów amerykańskich do 114.55 bilionów, z czego znaczna część przypadnie na kraje rozwijające się oraz Ameryki Południowej (źródło).
Czynniki wpływające na rozwój branży


Wciąż postępująca popularyzacja zakupów online oferujących benefity niedostępne dla segmentu retail: łatwość dostępu do oferty, darmowa dostawa, jej szybkość, proste i szybkie zwroty, brak wymogu zachowania dowodu zakupu.
Rosnące zapotrzebowanie na pakowaną żywność. Reklamy nadal karmią nas widokiem ogródka, skąd pochodzą warzywa w markecie, jednak jest to już tylko granie na sentymentach. Praktycznie każdy aspekt rzeczywistości, od lock-down’ów, giga-urbanizację, brak czasu, problemy komunikacyjne, a nawet niechęć do wychodzenia z domu powoduje, że pakowana żywność staje się standardem, a nie opcją.
Rozwój technologiczny. Od coraz powszechniejszych smartfonów i wysokowydajnej sieci komórkowej dostępnej na piaskach Sahary, po drony, integracje aplikacji ułatwiających dokonanie transakcji, aż po rozwój samych opakowań i technologii ich odzysku i przetwarzania.
Rozwój infrastruktury w służbie rzecz e-commerce. Tzw. APS, czyli Automated Parcel Stations, jak paczkomaty InPost w Polsce czy Allegro, choć na świecie prym wiądą w tym Amazon i Google. Innym rozwiązaniem są punkty odbioru PP, które korzystają z już istniejącej infrastruktury, np. sklepów Żabka. Korzysta z nich m.in. potentat odzieżowy Zalando. Znakiem czasów jest to, że istniejąca od 200 lat infrastruktura poczt narodowych nie wpisała się w ten segment i możliwości skorzystania z rozwoju nowej branży.
Wybierz mądrze dostawcę opakowań dla swojego sklepu


Rzetelny dostawca wysokiej jakości opakowań, który potrafi stworzyć rozwiązania dla specyficznych nieraz potrzeb biznesowych klienta, to przede wszystkim oszczędność pieniędzy.