Ceny od producenta

Bezpieczne płatności

Eskpresowa wysyłka

Program lojalnościowy

sprzedaż wysyłkowa

Zadowolony klient nie tylko ponownie złoży zamówienie w Twoim sklepie internetowym, ale i poleci go swoim znajomym. I choć nie mamy wpływu na to, co sprzedajesz, to możemy podpowiedzieć Ci, jak zadbać o to, aby przesyłka z Twoimi produktami dotarła do odbiorcy w idealnym stanie. Sprawdźmy zatem, jak przygotować się do sprzedaży wysyłkowej.

Jak nie zawieść klienta?

Im droższe i bardziej luksusowe przedmioty sprzedajesz, tym lepiej musisz przygotować się do ich wysyłki. Jednak nawet w przypadku mniej cennych towarów powinieneś jak najlepiej zadbać o ich bezpieczeństwo podczas transportu. W końcu otrzymanie paczki ma w sobie coś z magii, jaka wiąże się z otwieraniem prezentów. A nawet minimalnie zniszczony produkt zabija radość z takiego zakupu. Nie mówiąc już o tym, że Ty i Twoja firma ponosicie straty związane z wymianą towaru i to na kilku płaszczyznach.

Po pierwsze, tracisz pieniądze, ponieważ w ramach jednej kwoty musisz sprzedać dwa egzemplarze danego produktu. Ewentualnie musisz zwrócić pieniądze klientowi, który zrezygnował z zakupu. Po drugie, marnujesz czas na ponowną wysyłkę zamówienia do danego klienta oraz na reklamację, składaną w firmie kurierskiej. Po trzecie, tracisz klientów, którzy przy kolejnych zakupach mogą wybrać innego sprzedawcę.

Jednak bezpieczeństwo wysyłanych produktów to nie wszystko. Dziś liczy się także to, w co pakujesz swój towar. Zwłaszcza jeśli chcesz budować wizerunek firmy ekologicznej. W takim przypadku zastosowanie biodegradowalnych lub pochodzących z recyklingu materiałów opakowaniowych to wręcz Twój obowiązek.

Na co zwrócić uwagę przy sprzedaży wysyłkowej?

Jest jeszcze jeden aspekt, który powinieneś wziąć pod uwagę przy wysyłce paczek. Chodzi oczywiście o cenę materiałów opakowaniowych i transportu. Jednak zapewniamy Cię, że jeśli odpowiednio dobierzesz produkty do pakowania, koszty z tym związane będą najniższe z możliwych. Przyjrzyjmy się, jakie materiały opakowaniowe najlepiej sprawdzą się w Twojej firmie.

Kartony i koperty, czyli w co zapakować towar?

Na początek musisz zastanowić się, w czym będziesz wysyłać zamówione produkty. Do wyboru masz kartony klapowe oraz koperty bąbelkowe. Wszystko tak naprawdę zależy od wielkości sprzedawanych artykułów oraz ich liczby. W przypadku niewielkich przedmiotów, w zupełności wystarczy lekka koperta, wyściełana folią bąbelkową, która skutecznie chroni przesyłane produkty. Z kolei większe towary lub kilka artykułów dla jednego klienta zapakuj w odpowiedni karton.

Dodajmy jeszcze, że przy wyborze kartonów klapowych warto zwrócić wagę na dwie kwestie. Po pierwsze, staraj się dobrać wielkość kartonu do wielkości zamówienia. Z tego względu postaw na kartony o różnych gabarytach, a pakując zamówienie, wybieraj ten, który będzie optymalnie pasował do wysyłanych produktów. Po drugie, jeśli oferujesz dostawę zamówienia do paczkomatu, zaopatrz się w kartony tekturowe, które idealnie mieszczą się do skrytek InPost.

Jak zabezpieczyć przesyłane produkty?

Zanim Twoje produkty trafią w ręce klienta, czeka je niełatwa podróż. Dlatego też przedmioty w kartonie nie mogą się w jego wnętrzu swobodnie przemieszczać, bo skończy się to ich uszkodzeniem. Aby temu zapobiec, zastosuj odpowiednie wypełniacze, takie jak:

– ekologiczny skropak,

– pochodzący z makulatury papier pakowy w rolce,

– łatwy w użyciu wypełniacz papierowy Boxfill.

A jeśli dodatkowo chcesz zadbać o estetykę, do pudełka na dany produkt dodaj ekologiczną wolinę drzewną lub wiórki papierowe sizzlepak. Dzięki temu przedmioty będą nie tylko skutecznie zabezpieczone przed uszkodzeniami, ale i będą pięknie prezentować się po otwarciu.

Jak szczelnie zamknąć paczkę?

Jeśli wysyłasz swoje produkty w kartonach klapowych, musisz je odpowiednio zamknąć. Posłużą Ci do tego specjalne taśmy samoprzylepne. Do wyboru masz taśmy przeźroczyste, kolorowe, a nawet ekologiczne taśmy papierowe. Do tego możesz zamówić taśmy ze specjalnymi ostrzeżeniami, takimi jak: „Ostrożnie! Nie rzucać!” lub „Ostrożnie. Szkło”. Jest to o tyle ważne, że firmy kurierskie negatywnie rozpatrują reklamacje, jeśli uszkodzona przesyłka nie była odpowiednio oznaczona.

Dodatkowo, jeśli chcesz sobie ułatwić pracę przy zamykaniu kartonów, zaopatrz się w metalowy dyspenser do taśm. Dzięki niemu pakowanie przebiega szybciej, a taśma się nie marnuje.

Otwierasz sklep internetowy, w którym będziesz sprzedawać produkty fizyczne? Jak widzisz, musisz się do tego odpowiednio przygotować. Jednak z odpowiednimi materiałami opakowaniowymi będziesz miał pewność, że twój towar dotrze do klienta w nienaruszonym stanie.

Share this post