Jak zwiększyć bezpieczeństwo przesyłek w e-commerce?
6 prostych sposobów na to, jak ograniczyć ryzyko związane z wysyłką towarów do odbiorcy końcowego.
Używaj właściwych opakowań:
Opakowania dostosowane zarówno pod względem materiału jak i typu zapewniają należytą ochronę wysyłanym towarom. Folia bąbelkowa, skropak, poduszki powietrzne, wełna drzewna lub inne wypełniacze zabezpieczą produkty przed uderzeniami, wilgocią, mrozem i kurzem.
Używaj opakowań wysokiej jakości:
Wysokiej jakości opakowania stosowane do dostawy są kluczowe ze względu na badania firmy Cartier Packaging zajmującej się optymalizacją i testami rozwiązań opakowaniowych, z których wynika, że:
Blisko 81% konsumentów w wieku od 18 do 35 lat twierdzi, że nie kupiłoby ponownie od firmy, jeśli pierwszy zakup jest zepsuty lub uszkodzony."Opakowania wtórne i zbiorcze do transportu właściwego produktu powinny być mocne i wytrzymałe, bo to się po prostu opłaca.
Oznacz przesyłkę:
Właściwe oznaczenie i zabezpieczenie dokumentów przewozowych jest kluczowe dla doręczenia przesyłki w terminie i pod właściwy adres. Dodakowym trendem jest znakowanie przesyłek poprzez stosowanie brandingu na opakowaniach wtórnych, gdyż wraz z hiper rozwojem branży e-commerce pojawiają się już zaawansowane podróbki opakowań pierwotnych. Opakowanie wtórne stanowi kolejną przeszkodę po podszywanie się pod markę.
Zadbaj o możliwość śledzenia przesyłki:
Dotyczy to zarówno wyboru odpowiedniej firmy kurierskiej, która oferuje taki standard bądź coraz częściej znakowania własnych przesyłek za pomocą technologii radiowych Radio-Frequency Identification (RFID).
Zabezpiecz same opakowanie wtórne:
Użyj taśmy pakowej, najlepiej firmowej. Stanowi to kolejne zabezpiecznie nie tylko przed czynnikami zewnętrznymi mogącymi uszkodzić towar, lecz także stanowi plombę i gwarancję, że przesyłka nie była przepakowywana.
Ubezpiecz przesyłkę:
Zwłaszcza wartościową. Pozwoli to na wypłatę rekompensaty kilentowi i na dochodzenie roszczeń od firmy przesyłowej.