Ceny od producenta

Bezpieczne płatności

Ekspresowa wysyłka

Program lojalnościowy

Zawartość artykułu

Opakowaniowy glow up, czyli jak przygotować świąteczne pakowanie paczek dla klientów?

Święta to wyjątkowy czas w roku, który daje firmom możliwość wyróżnienia się i nawiązania bliższej relacji z klientami. Pakowanie paczek w bardziej świąteczny sposób to nie tylko sposób na zaskoczenie odbiorców, ale także doskonała strategia marketingowa. Przy odpowiednim podejściu do tematu możesz zamienić standardowe przesyłki w nośnik wyjątkowych emocji i wartości Twojej marki. Nawet, jeśli do Twojego produktu nie pasuje świąteczna otoczka, taki glow up może odmienić pakowanie. W tym artykule omówimy, jak można zmodyfikować pakowanie paczek na święta, wykorzystując produkty dostępne w naszej hurtowni opakowań, takie jak ekologiczne wypełniacze, taśmy z nadrukiem czy ozdobne elementy pakowania.

Xmas mode on - dlaczego warto podrasować pakowanie paczek na święta?

Budowanie wizerunku marki

Świątecznie zapakowana przesyłka to wizytówka Twojej firmy. Klienci zauważają detale, które dodają charakteru i profesjonalizmu, a także świadczą o zaangażowaniu w budowanie pozytywnych relacji. To ważne, tym bardziej, że obecnie konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na to, w jaki sposób zapakowana jest zamawiana rzecz. Poza tym takie zmiany sprawiają, że odliczanie dni do świąt może stać się po prostu przyjemniejsze.

Emocje jako czynnik zakupowy

Opakowanie, które podgrzewa świąteczną atmosferę, wpływa na emocje klientów i wzmacnia ich przywiązanie do marki. Wyjątkowe detale w pakowaniu mogą zainspirować do podzielenia się wrażeniami w mediach społecznościowych, co stanowi dodatkową promocję dla Twojej firmy.

Element zaskoczenia

W świecie biznesu również liczy się to, aby zaskoczyć odbiorcę. Dodanie świątecznych akcentów może być niespodzianką dla klienta, który odbiera zwykle „standardowe” paczki, a nagle dostaje coś, czego się nie spodziewa. Zadbanie o świąteczny „vibe” to cel, który przyświecać Ci może w pakowaniu paczek przed świętami.

Jakie elementy można wykorzystać w świątecznym pakowaniu paczek?

Wypełniacze z motywem świątecznym

Wykorzystujesz do wypełniania paczek skropak? Zamiast klasycznego kształtu chrupek, możesz zastosować wypełniacze w kształcie gwiazdek lub choinek. Ekologiczne wypełniacze ze skrobii kukurydzianej w kolorze czerwonym, zielonym lub w kształcie gwiazdek dodadzą świątecznego charakteru, a jednocześnie będą przyjazne dla środowiska.

Nie obejdzie się również bez woliny drzewnej, czyli tzw, „sianka”. Dekoracyjna wełna drzewna to praktyczne wypełnienie, które nie tylko dobrze się prezentuje, ale również amortyzuje, zabezpieczając tym samym produkt podczas transportu. Jej naturalny wygląd, przypominający siano, wpisuje się bez dwóch zdań w świąteczny klimat.

Dodając ten wypełniacz do paczek nie tylko stawiasz na estetykę, ale również na ekologiczne rozwiązanie. A naturalny wygląd to doskonała baza do stworzenia świątecznego „wydania” Twoich paczek. Szczególnie dobrze prezentuje się w połączeniu z jutowymi wstążkami czy gałązkami świerku. Tak niewiele, a zmiana jest widoczna już na pierwszy rzut oka.

Świąteczne taśmy klejące

Zamień zwykłą taśmę pakową na wersję z nadrukiem świątecznym. Możesz postawić na wzory, takie jak śnieżynki, renifery czy napisy „Wesołych Świąt.” Taśma z logotypem Twojej firmy i świątecznym akcentem to również świetny sposób na budowanie rozpoznawalności marki bez zwiększania kosztów pakowania. Paczka będzie zaklejona jak zawsze, a taki akcent na taśmie wprawi odbiorców w świąteczny nastrój.

Jeśli zmiana taśmy na tę z nadrukiem nie wchodzi w grę, a w procesie pakowania używacie taśmy papierowej, to pamiętaj, że taśma pakowa papierowa, to taśma na której można coś napisać. Wykorzystaj tę przestrzeń, by wysłać świąteczne pozdrowienia do swoich klientów.

Papier pakowy w świątecznym wydaniu

Zwykły papier pakowy w rolce Kraft to doskonała baza do pakowania nie tylko na co dzień, ale i od święta. Może zyskać zupełnie nowy charakter przy niewielkich dodatkach. Wstążka, sznurek jutowy, gałązki jemioły, czy bombka wprowadzą świąteczną atmosferę, jednocześnie bez konieczności zmiany materiału opakowaniowego.

Tak samo możesz wykorzystać papier nacinany o strukturze plastra miodu. Jego uniwersalny wygląd i estetyka powodują, że wystarczą niewielkie świąteczne akcenty, aby takie opakowanie chwyciło za serce.

Personalizowane dodatki

Małe gesty, takie jak dołączenie kartek świątecznych z indywidualnym podziękowaniem (świetnie, gdy zawiera odręczny podpis pracownika, który paczkę spakował) lub ozdobnych zawieszek w kształcie bombek, mogą zbudować wyjątkowe relacje z klientami i namalować uśmiech na niejednej twarzy. Pamiętaj, że nie chodzi tutaj tylko o nowych klientów, ale o zwiększenie sprzedaży wśród klientów, którzy już u Ciebie kupują.

Takie detale mogą przybliżyć klientów do zdecydowania się na złożenie kolejnego zamówienia właśnie u Ciebie. Świetnie lojalność poprzez personalizację małego elementu wykorzystuje CoffeeDesk – dodaje on do paczek odręcznie namalowane naklejki. To szczególnie ważne, gdy sprzedajesz na marketplaceach – Allegro, eBay, itp. Klienci bardzo rzadko rozpoznają z jakiej firmy jest paczka kupiona w ten sposób, zapominając zupełnie, że, np. Allegro, jest jedynie pośrednikiem tej transakcji, a nie jej nadawcą. Więc, personalizowane dodatki mogą być wizytówką marki.

Praktyczne wskazówki dotyczące wdrożenia

Chociaż święta kojarzą się z czerwienią i zielenią, warto zadbać o to, by opakowania zachowały spójność z wizerunkiem Twojej marki. Możesz wykorzystać świąteczne akcenty w barwach firmowych.

Świąteczne pakowanie może wydawać się czasochłonne. Nic bardziej mylnego Zamiana klasycznego skropaka na ten w kształcie gwiazdek, nie wpłynie na czas pakowania. Tak samo nadruk na taśmie klejącej nie spowoduje, że paczki będą pakowane dłużej. Warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, takie jak metalowy dyspenser do taśmy klejącej czy automatyczne maszyny do wypełniaczy. Ułatwią one pracę, jednocześnie zachowując wysoką estetykę opakowań.

Jakie korzyści przynosi świąteczne pakowanie?

Podsumowując

Świąteczne pakowanie paczek to sposób na wprowadzenie magii świąt do codziennych operacji logistycznych i zbudowanie trwałych relacji z klientami. Wykorzystanie ekologicznych materiałów, spersonalizowanych dodatków i subtelnych świątecznych akcentów pozwoli wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji. Takie proste rozwiązanie to dobra droga do stworzenia angażujących doświadczeń, co może przynieść zaskakujące efekty, a dobra wieść poniesie się dalej.

Jeśli chcesz zaopatrzyć się w odpowiednie materiały do pakowania, odkryj nasze produkty, które sprawdzą się w codziennym pakowaniu, ale również odegrają świetną rolę w tym magicznym okresie. Niech Twoje przesyłki wywołują uśmiech na twarzach klientów!

Share this post


Właśnie dodałeś ten produkt do koszyka: