Ceny od producenta

Bezpieczne płatności

Ekspresowa wysyłka

Program lojalnościowy

Opakowania do wysyłki, czyli co musisz wiedzieć o pakowaniu produktów, gdy prowadzisz e-commerce?

Nieustający wzrost liczby osób kupujących w sklepach internetowych sprawia, że napotykamy co rusz nowe problemy logistyczne i operacyjne, gdzie jednym z ważniejszych kryteriów jest proces pakowania i wysyłania produktów do konsumentów.

Pandemia spowodowała, że e-commerce’y mocno zyskały w oczach klientów. Szacuje się, że 20% sprzedaży w handlu detalicznym to właśnie zakupy w Internecie.

W związku z tym, że branża ta ciągle rośnie, to pojawiają się wyzwania w procesie pakowania i wysyłki, które są nieodłącznym elementem działania e-comów. A proces pakowania to nie tylko kartony wysyłkowe i taśma do pakowania – to czas, koszty, zadowolenie klienta, opinie o marce, reklamacje, a także zwroty. Te czynniki w przypadku branży e-commerce mają ogromne znaczenie i wpływ na markę oraz jej odbiór w oczach konsumentów.

Jakie zatem wyzwania w pakowaniu produktów do wysyłki spotykamy w branży e-commerce i jakie rozwiązania rekomendujemy? O tym w niniejszym artykule.

Rosnące koszty pakowania

Wszystko drożeje, więc koszt opakowań również rośnie. Przy prowadzeniu biznesu e-commerce nie ma możliwości zrezygnowania z opakowania, bo w czymś ta paczka musi zostać wysłana, więc firmy e-commerce również muszą podążać za zmianami i poszukiwać rozwiązań, które pozwolą zmniejszyć koszty procesu pakowania.

Wysyłka towarów delikatnych i o wysokiej wartości

Zabezpieczenie delikatnych i wartościowych produktów przed wysyłką wymaga przemyślanego opakowanie. Ani nadawca, ani odbiorca nie chce, aby przesyłka została uszkodzona podczas transportu. Taki incydent wpływa negatywnie na satysfakcję klienta, a nadawca musi ponieść kolejne koszty.

Marnotrawienie materiałów opakowaniowych, gdy używamy ich po prostu za dużo

Jeśli do pakowania używamy zbyt dużej ilości materiału, co nie jest niczym uzasadnione, to na pewno przepłacamy i źle wypadamy w oczach klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na zrównoważone rozwiązania.

Skomplikowane systemy pakowania zwiększające koszty

Wielowarstwowe pakowanie wymaga więcej czasu pracy, co wpływa na koszt. Oczywiście priorytetem jest odpowiednie zabezpieczenie przesyłki, ale często wiąże się to z wprowadzeniem skomplikowanych systemów pakowania, które okazują się zwyczajnie kosztowne.

Klienci oczekują ekologicznego opakowania

Wymagania względem eko opakowań ciągle rosną. Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę w co jest zapakowany towar, który zamawiają. Opakowania biodegradowalne lub takie, które nadają się do recyklingu to obecnie must have w przypadku e-commerce. Choć obecnie konsumenci nie są jeszcze gotowi dopłacić za ekologiczne opakowania, to zdecydowana większość deklaruje, że jest to dla nich ważne.

Badania McKinsey pokazują, że choć 39% konsumentów w USA uznaje wpływ środowiskowy opakowań za ważny czynnik zakupowy, to gotowość do płacenia więcej za opakowania ekologiczne nie jest powszechna. Często, gdy konsumentom proponuje się dodatkową opłatę za zrównoważone opakowania, zainteresowanie spada​ (McKinsey & Company).

Różnica wynika z postrzegania zrównoważonych opakowań jako zbyt drogich, mimo, że wielu konsumentów wyraża troskę o wpływ na środowisko. Dodatkowe czynniki, takie jak wygoda i brak jasności dotyczącej tego, co faktycznie stanowi zrównoważone opakowanie, komplikują ich przyjęcie, zwłaszcza gdy wiąże się to z dodatkowymi kosztami​.

Peaki sprzedażowe i szybkość pakowania – święta, Black Friday

Święta, Black Friday to momenty, gdy wzrasta popyt, co wymaga szybkiego procesu pakowania bez obniżenia jakości zabezpieczania produktów. Klienci w takich okresach wcale nie chcą dłużej czekać na przesyłkę, co wymusza na sprzedawcy przyspieszenia, by dostawa nadal była szybka.

Spersonalizowane opakowania – tak czy nie?

Customer experience ma ogromne znaczenie, stąd wielki boom na personalizację opakowań. Jak wiadomo obrandowane opakowanie niestety kosztuje, ale również buduje świadomość Twojej marki. Jak zatem mieć ciastko i zjeść ciastko?

Wilgoć, deszcz, śnieg i inne niesprzyjające warunki

Cokolwiek by nie wysyłać – paczki nie lubią być mokre. Wiele produktów, w tym elektronika, mogą ulec uszkodzeniu, gdy dopadnie je wilgoć. Mokre kartony nie napawają entuzjazmem końcowego odbiorcy, który oczekuje na swoją paczkę.

Wysyłanie produktów płynnych

Wyciekające produkty płynne mogą prowadzić do uszkodzenia innych produktów, które są w jednej paczce. Dlatego kosmetyki, chemia gospodarcza wymagają zastosowania rozwiązań, które zapobiegną ich rozlaniu.

Przygotuj się na zwroty

Kupowanie w „ciemno” niestety wiąże się ze znaczną liczbą zwrotów, co generuje dodatkowe koszty związane z ponownym odpakowywaniem i ponownym pakowaniem towaru. Dlatego warto dokładnie przemyśleć i zoptymalizować proces obsługi zwrotów, aby zminimalizować ich negatywny wpływ na działalność.

Pakowanie w e-commerce to temat, który wydaje się prosty, ale w praktyce kryje sporo wyzwań i wcale nie należy do tych łatwych. Rośnie liczba zamówień online, a wraz z nią – oczekiwania klientów. Wysyłka towarów to nie tylko pudełko i taśma, ale także klucz do sukcesu w postaci niższych kosztów, szybszego pakowania i większej satysfakcji kupujących. Stąd nasze praktyczne porady, jak zoptymalizować proces pakowania – od ograniczania zbędnych materiałów, przez ekologiczne rozwiązania, aż po szybkie i sprawne wysyłki w okresach sprzedażowych szczytów.

Nasza hurtownia opakowań współpracuje z firmami z różnych sektorów, dostarczając rozwiązania dopasowane do ich specyficznych potrzeb. Niezależnie od tego, czy prowadzisz mały sklep internetowy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, możesz liczyć na profesjonalne doradztwo i wsparcie ze strony naszego zespołu. Pomagamy w doborze najlepszych rozwiązań, które spełnią zarówno Twoje oczekiwania, jak i potrzeby Twoich klientów.

Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie rozwiązania, które spełnią Twoje potrzeby.

Share this post