Jak wykorzystać opakowanie do promocji swojej marki?
Czy wiesz, że to jak zapakujesz przesyłkę, ma znaczenie? I nie mamy na myśli jedynie szczelnego zamknięcia kartonu i zabezpieczenia zawartości paczki przed uszkodzeniem. W końcu dostarczenie przesyłki w nienaruszonym stanie do odbiorcy to twój obowiązek. Jeśli jednak chcesz się dodatkowo wyróżnić, możesz pójść krok dalej. Dzięki temu otrzymywanie paczek z twojego sklepu internetowego będzie wyjątkowym doświadczeniem. Wystarczy, że wykorzystasz do tego ozdobne materiały opakowaniowe.
Kiedy warto sięgnąć po opakowania ozdobne?
Zacznijmy od tego, że nie każda marka musi korzystać ze specjalnych opakowań, które poza funkcją zabezpieczającą, pełnią także dodatkową rolę marketingową. Jeśli jednak sprzedajesz produkty luksusowe i chcesz, aby twoja firma była postrzegana jako marka premium, zadbaj o odpowiednie opakowanie swoich przesyłek. Dzięki temu twoi klienci poczują się wyjątkowo, a do tego chętniej podzielą się pozytywnym doświadczeniem w internecie. A nie ma nic lepszego niż piękne zdjęcie twoich produktów wrzucone na media społecznościowe przez zadowolonego klienta. W ten sposób marketing twojej marki robi się w pewnym sensie sam.
Oczywiście nie musisz być marką premium, aby korzystać z opakowań ozdobnych. W zasadzie nie ma końca znaczenia, co sprzedajesz. Po prostu, jeśli chcesz, aby zakupom w twoim sklepie towarzyszyły pozytywne emocje, wybierz ozdobne materiały opakowaniowe, zamiast tych zwykłych. W ten sposób dodatkowo wyróżnisz się na tle konkurencji i zostaniesz lepiej zapamiętany przez klientów.
Jakie są rodzaje opakowań ozdobnych?
Jednym z najpopularniejszych ozdobnych materiałów opakowaniowych są wypełniacze do kartonów. Taki wypełniacz sprawia, że w paczce nie ma wolnych przestrzeni, dzięki czemu jej zawartość nie przesuwa się, co zapobiega uszkodzeniom mechanicznym. Jeśli nie zwracasz uwagi na estetykę przesyłki, to takim wypełniaczem mogą być zwykłe gazety, czy folia bąbelkowa. Natomiast, jeśli zależy ci na tym, aby zrobić dodatkowe wrażenie na kliencie, postaw na estetyczne wypełniacze, takie jak:
– skropak.
Wełna drzewna nazywana jest także siankiem do prezentów. Sprawdzi się w przypadku niewielkich kartonów, zwłaszcza wykrojnikowych. Wełna drzewna jest wykonana z drewnianych wiór, które stanowią eleganckie tło dla przesyłanych przedmiotów. Tak samo możesz wykorzystać wiórki pakowe. Dodajmy, że oba rodzaje wypełniaczy są ekologiczne. Dzięki temu idealnie sprawdzą się w przypadku marek, którym zależy, aby na każdym etapie działać w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.
A czym jest skropak? Jest to ekologiczny wypełniacz do paczek ze skrobi kukurydzianej, który z wyglądu przypomina chrupki. Skropak jest dostępny w kilku kształtach (owal, kwadrat, serce, gwiazda) i kolorach (białe, jasnoróżowe, zielone, metaliczne zielone, żółte, pomarańczowe, niebieskie, jeansowe, malinowe, liliowe, srebrne), dzięki czemu możesz dopasować wypełniacz do identyfikacji wizualnej swojej marki. Co ważne, skropak jest w pełni biodegradowalny i ulega całkowitemu rozpuszczeniu w wodzie.
Oczywiście to nie wszystko. Liczy się także to, jak zapakujesz sam produkt. W tym celu możesz wykorzystać folię ozdobną, która sprawdzi się do pakowania elementów o nietypowych kształtach. W tym przypadku również możesz wybierać spośród wielu kolorów celofanu tak, aby pasował on do twojej marki lub wysyłanego produktu. Poza tym, do eleganckiego pakowania przesyłek wykorzystaj różnokolorowe wstążki atłasowe. Pieczołowicie zapakowane produkty z pewnością wywołają uśmiech na twarzy twoich klientów.
Jeszcze innym sposobem na estetyczne zapakowanie produktów jest wykorzystanie eleganckich, papierowych torebek prezentowych. Dodajmy, że je również możesz wyłożyć celofanem, woliną lub sizzlepakiem. W ten prosty sposób sprawisz, że zakup nawet zwykłego produktu, stanie się wyjątkowym doświadczeniem.
Materiały opakowaniowe wcale nie muszą być nudne, aby skutecznie zabezpieczać produkty przed zniszczeniem. Jak najbardziej sprawdzą się jako jeden z elementów marketingu, który wykorzystasz do promocji swojej marki. Szczególnie jeśli chcesz, by twoje produkty kojarzyły się z elegancją i luksusem.